Boala – pedeapsă sau binefacere? Terapia prin post și rugăciune, vindecarea trupească și sufletească
Cum se trateaza bolile fizice
Astazi, cind lumea este plina de durere si de suspiciuni, de ignoranta si de nedreptate, cind oameni saraci si bolnavi sint lasati sa moara cu zile, mai avem un singur refugiu – credinta. Relatiile interumane se degradeaza de la o zi la alta. Singurul Dumnezeu ne mai poate salva din prapastia singuratatii in mijlocul oamenilor. Pentru ca toate cite veti cere, rugindu-va cu credinta, veti primi (Matei 21:22).
Boala – pedeapsa sau binefacere?
Cel ce se naste, traieste, sufera, se bucura uneori si moare. in aceasta viata, bucuriile sint mici, iar durerile sint mari. Bogati si saraci, pacatosi si drepti, toti trec in viata lor prin multe necazuri, incercari si calamitati. De boala si de durere, aceste probe de foc, nu poate scapa nimeni. Daca acestea sint binefaceri sau nenorociri, pedepse sau binecuvintari, hotarim noi. Depinde din ce unghi privim. Boala este o pedeapsa, atunci cind raminem nepocaiti, pentru ca Dumnezeu ne va lasa sa suferim toate durerile. Boala din pedeapsa se transforma in binecuvintare daca regretam si cerem iertare pentru pacatele savirsite si daca ne apropiem de Dumnezeu. Iisus Hristos – Mintuitorul lumii spunea: in lume necazuri veti avea: dar indrazniti! Eu am biruit lumea (Ioan 16:33). Neajunsurile, saracia, durerea, boala si toate celelalte necazuri il apropie pe om de Dumnezeu. Toate acestea il fac mai tolerant, mai rabdator, activindu-i iubirea, atunci cind inima nu-i este impietrita. Acel om care le primeste pe toate ca din mina lui Dumnezeu, progreseaza din punct de vedere moral si spiritual mergind pe calea mintuirii. Credinta face minuni. Prin credinta, toate sint posibile si orice boala isi gaseste leacul. Pentru ca tot ce e cu neputinta la oameni e cu putinta la Dumnezeu.
Rugaciunea Crezul alunga entitatile malefice
Omul este inzestrat cu o putere homeostazica de autovindecare. Atunci cind descopera credinta in Iisus Hristos – marele taumaturg – este inzestrat cu puterea nadejdii si practic poate invinge orice boala. Un studiu efectuat intr-o clinica americana, pe un esantion reprezentativ de bolnavi, aplicindu-li-se acelasi tratament, arata ca cei care credeau in puterea divina s-au vindecat mai repede decit cei care aveau o atitudine indiferenta fata de Dumnezeu. Primul pas pentru cei care vor urma si aceasta terapie prin post si rugaciune este rostirea, in fiecare zi, a rugaciunii Crezul. Prin marturisirea de credinta, puterile ceresti ne acopera, iar duhurile rautatii se indeparteaza neputincioase. Crezind in atotputernicia Sfintei Treimi, credem in puterea ei atottamaduitoare.
Rugaciunea este calea deschisa spre Dumnezeu. Prin rugaciune, omul se poate cunoaste mai bine si poate vedea clar cauzele imbolnavirii. Aceasta ii da omului un sentiment de protectie si de curaj in fata bolii, scapind de suferinta cauzata de sesizarea fara intelepciune a raului in lume. Crestinilor practicanti (atit celor bolnavi, cit si celor sanatosi), nu trebuie sa le lipseasca din casa icoanele, cartile de rugaciune, tamiia, mirul, uleiul si faina de la Sfintul Maslu, florile de la Vinerea Mare (Prohodul Domnului), crengutele de salcie aduse de la biserica in ziua de Florii, frunzele de nuc din Duminica Rusaliilor, candela, anafora, agheasma mare si agheasma mica. Toate acestea au o influenta benefica asupra organismului, dar si asupra casei.
Uleiul si faina de la Sfintul Maslu anihileaza energiile negative
Icoanele sint ferestrele catre Dumnezeu, cartile de rugaciune – ghidul spre calea mintuirii. La fiecare inceput de saptamina se aprinde tamiie si se stropeste cu agheasma mica prin casa si prin curte, acolo unde este cazul. Tamiia se mai aprinde si la vreme de nevoi pentru alungarea duhurilor necurate care aduc vrajba si necazuri. In camera celui suferind, in fiecare dimineata se tamiie si se stropeste cu agheasma. Tot dimineata, pe fruntea si timplele bolnavului se face semnul crucii cu Sfintul Mir, pentru a fi protejat de incercarile ce vin de la timp, de la diavoli sau de la oameni. Uleiul si faina de la Sfintul Maslu se folosesc pentru a anihila eventualele energii negative trimise prin puterea fortelor intunericului prin vrajitorie. Acestea se pun in mincare in cantitati foarte mici (citeva picaturi de ulei si un virf de lingurita de faina). Florile din Vinerea Mare, crengutele de salcie si frunzele de nuc se pastreaza la icoana.
Cei care au migrene si dureri de cap pot pune citeva frunze in apa fierbinte. Cu aceasta se clatesc pe cap. Tratamentul se poate repeta pina la disparitia definitiva a durerilor. Apa folosita se arunca intr-un loc curat (la radacina florilor). Starile de spaima nejustificata se alunga afumind persoana in cauza (in semnul crucii) cu o frunzulita din cele enumerate mai sus. In casa unui crestin, candela trebuie sa arda in permanenta, pentru ca flacara ei este considerata ochiul Maicii Domnului. Cel care pleaca la drum sa aprinda candela inainte de a iesi pe usa, pentru a fi vegheat, in ziua respectiva, de ochiul Maicii Domnului. Si de ce se va intimpla ca atunci, printr-un accident sau in altfel, sa paraseasca lumea aceasta, lumina candelei ii va ajuta sufletul sa calatoreasca spre cele vesnice. Uleiul de la candela se poate folosi atunci cind mirul lipseste. Anafora si agheasma mica se iau in fiecare dimineata, inainte de masa (femeilor li se recomanda o pauza in perioada ciclului). Agheasma mare este considerata jumatate din impartasanie si se consuma in fiecare an intre 6 si 14 ianuarie (perioada praznuirii Bobotezei).In cazuri speciale (boala, neliniste), agheasma mare se ia doar cu binecuvintarea duhovnicului (40 de zile), combinata uneori cu ulei si faina de la Sfintul Maslu. Toate acestea vor avea efect asupra persoanelor care cred, nu si asupra celor care vor folosi aceasta terapie ca pe o curiozitate. Divinitatea intervine numai acolo unde portile sint deschise de smerenie, dragoste, credinta si fapte bune.
sursa: forum.santamia.ro